tisdag 7 juni 2011

Veckans middagar v.23

Så har det varit en megalång helg och nu är det en och en halv veckas vardagar innan sommarlovet börjar för min och barnens del. Sambon han jobbar och sliter flera veckor till. Här kommer hur som helst denna veckas mat. Med tanke hur väderleksrapporterna ser ut så finns det nog stort utrymme för förändringar. Kräm och sallad är heta tips på vad som i verkligheten kommer att stå på vårt middagsbord i veckan, men så här har jag tänkt:


Måndag: Varm laxsandwich (recept i inlägget nedan). Superenkel sommarlunch!

Tisdag: Spagetti och köttfärssås, riven morot, rabarberpaj med glass till efterrätt testade ett påhittat recept att bjuda på här på bloggen, men det blev inte så lyckat så jag besparar er den fadäsen!

Onsdag: Pannkaka (jag grillar med min klass, sambon fixar käk

Torsdag: Nudelwok, antingen vegetarisk eller med kyckling

Fredag: Grilla älgkött, potatissallad, grillade champinjoner och majskolv

Lördag: Tonfisksallad med ris, ärter-majs-paprikablandning, tomat, gurka, ägg samt vitlöksdressing, typ. Kanske ids jag baka ett gott bröd, kanske inte.

Söndag: Köttfärspiroger, vitkålssallad m. päron samt dressing med rapsolja och hallonbalsamico

Inga kommentarer: