måndag 29 december 2008

Mellandagsrea

De senaste vardagarna har jag tillbringat trängandes på sta'n. Vi människor är lustiga, först trängs vi och stressar massor före jul på alla affärer för att hitta bra julklappar till våra nära och kära, sedan får vi en massa grejer på julafton och sedan trängs vi på sta'n under mellandagarna för att köpa ännu fler prylar. Snacka om att uttrycket "mycket vill ha mer" stämmer!


En mörklila skönhet, jag knep den sista, annars skulle den ha fått en kompis.





Det har stått en del i tidningarna om att säljsajter på nätet översvämmas av julklappar som folk vill sälja. I en undersökning, jag tror att det var i Aftonbladet jag läste det, så tyckte ungefär hälften av de tillfrågade att det var helt i sin ordning att sälja julklappar som man har fått. Det tycker inte jag. Om det är så att man vill välja sina prylar själv för att vara säker på att få exakt det man vill ha, då ska man avsäga sig julklappar redan före jul. Det är respektlöst att sälja sådant som människor som tycker om en har lagt ner tid, tankemöda och ibland mycket pengar på.




Två polkagrisar, de är julröda och det vita är glitter, även om det inte syns på bilden.


Åter till rean. Jag brukar alltid handla julpynt på rean. Det är så kul att hitta grejer när man tar fram julsakerna i advent som man inte visste att man hade. Nästan som julafton i förväg! Dagens skörd blev 4 pumlor. De har redan hittat sina platser i granen.


En virkad fågel köpte jag med baktanken att den kanske kan inspirera till att försöka tillverka en egen variant.

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Håller alldeles med dig om julklapparna! Att lägga ut julklapparna på tradera ungefär samtidigt som man öppnar paketen, det är respektlöst.

Catta sa...

En stor prostest mot förra inlägget! Jag tycker absolut inte att du ska sluta ge bort dina pysselalster, åtminstone inte till mig! Det är ju saker jag verkligen använder dessutom... Kram!