tisdag 6 september 2011

Ny vecka, nya middagar

Av den svindlande summan på 9 personer som har svarat på min enkät kan jag dra slutsatsen att det finns några som vill läsa om vad jag äter till middag ett tag till.

Den här veckan går menyerna i resters och färdiglagats tecekn. Detta på grund av att jag hade glömt handlingslappen hemma och dessutom var jag hungrig när jag handlade. Hur som helst så ligger ingredienser till följande maträtter i mitt kylskåp just nu: Förutom ägg, för det glömde vi att köpa...

Så här kan couscouspytt se ut. Gott, snabbt och ekonomiskt om man passar på att göra kylskåpstömning samtidigt! Och miljövänligt!










Måndag: Kycklingwrapsen som skulle ha ätits i lördags.

Tisdag: Couscouspytt med grillkorv, lök, sockerärter, tomat och fetaostdip

Onsdag: Kroppkakor, bacon- och lökfräs

Torsdag: Fisksoppa, äppelkaka till efterrätt

 Fredag: Nudelwok med kassler

Lördag: Kålpudding, potatis, sås, lingsonsylt

Söndag: Rester

Inga kommentarer: