måndag 30 augusti 2010

Skymningstur

Nu har det inte blivit någon ridning på nästan två veckor, förra veckan var minst sagt hektisk med jobbstart och dessutom en havererad värmepump i kombination med riktigt pissigt väder. I helgen hade jag också tänkt ta mig ut, men sambon och hunden drog iväg på fågeljaktspremiär och nån var ju tvungen att vara hemma med barnen också. När väl jakten var slut var det fullt med andra åtaganden och pissigt väder som gjorde att ridturen blev bortprioriterad.

Det var nära ögat att det inte hade blivit någon ridtur ikväll heller. Det är nämligen inte bara värmepannan som har havererat, även lillbilen har gått sönder. Sambons plan var att laga den ikväll. Just när jag hade tänkt rida. Istället kom en rörmokare och tittade på pannan och när han hade farit var det för sent att börja med bilen. Tur för mig för då hann jag kasta mig iväg på en ridtur. Det blev en härlig tur, lagom temperatur, inte så många andra ute och pigg och glad häst. Synd bara att jag inte hade tid att vara ute så länge. Nu känner jag mig återuppladdad efter allt trasigt som suger musten ur en!

Inga kommentarer: