tisdag 15 juni 2010

Högsäsong för loppis!

En sväng till kommunens återvinningsmarknad gav några fynd som jag faktiskt behövde! Och ett som det visade sig att jag inte behövde...


Jag älskar tekannor och skulle mer än gärna börja samla på dem om det inte vore för att de är ganska skrymmande att förvara och förvaring är något jag inte har. Dessutom har jag något djupt rotat emot att skaffa saker som jag inte kommer att hinna använda. Men förra veckan gick handtaget sönder på min gamla tekanna, så nu behövde jag verkligen en ny. På riktigt. Men nog hade jag kunnat välja en som var lite mindre lik den gamla...


En plättlagg är något jag har letat länge på loppis - äntligen låg den där, i perfekt skick! Med två liter utgången mjölk i kylen och den här fina plättlaggen på hyllan i loppisen hade jag inga middagsbekymmer igår. Det blev plättar till storasysters glädje. Själv hade jag fikat blåbärsbakelse medan barnen sov middag så jag var måttligt sugen på söt middag men plättarna gick ner ändå.

När jag städade den lilla bodan på gården hittade jag en bortglömd paradhanddukshållare. När jag  bokstavligen gick in i den här fina maskinbroderade paradhandduken bestämde jag mig för att ta in hållaren. Men väl hemma kom jag fram till samma slutsats som när jag bar ut hållaren i bodan, det ryms inte någon paradhanddukshängare i mitt kök! Så den här kommer att bli en hyllvärmare...

Inga kommentarer: