torsdag 11 februari 2010

Långa timmar

Sambon for iväg och bastade och lämnade mig och tjejerna för oss själva. Genast började en gnälltävling där både lillasyster och storasyster tjöt ikapp utan annan anledning än trötthet och sysslolöshet. Då gäller det att hitta på något som kan fördriva tiden fram till läggdags. Min lösning på problemet blev UT! På med kläder på lillasyster, gnällandet övergick i gallskrik. Ner med den skrikande ungen i vagnen. På med hundkoppel och reflexsele på hunden. Sen på med kofta, halskrage, overall, vantarna borta, söka, hittade reservvantarna på med dem, på med skor, overall och mössa på storasyster. Gnäll övergick i gråt. Hunden trampade vid dörren. Bara jag själv kvar. Vinterkläderna i källaren, lämna kaoset, leta täckbyxor, ylletröja och skoterskor. Upp med hela byltet och på med alltihop - har storasyster tagit av sig vantarna? Nej, puh. På med alla kläder. Baxa ut barnvagnen och lugnet infinner sig.

Änglar finns, här har två stycken nyss landat, en stor och en liten :-)

En kort promenad, sen lite lek i snön innan det blev för kallt för mig och lillasyster. Storasyster fick lockas in med löfte om äpple. Det blev till och med fruktsallad som kvällsmys när vi kom in. Och sen var det nästan läggdags, några sagor bara så var klockan slagen - YES!

Äpple, päron, apelsin och russin, mer komplicerat behöver det inte vara.


Äpplen kan användas även som byggklossar!

Nu till nåt helt annat: Mina vardagsrumsgardiner, eller rättare sagt jakten på nya har  ju varit en följetong här på bloggen. Igår, efter mer än ett års intensiv jakt, hittade jag äntligen gardiner som föll mig i smaken. Det är inte exakt vad jag var ute efter, men fina ändå!

Nya gardinerna! Lägg märke till den lilla gröna glavasen på fönsterkarmen, den köpte jag igår för en ynla tjuga! Värsta loppispriset på en av stans finaste inredningsbutiker :-)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj det lät stressigt! Nästa gång ringer du jourhavande faster, jag har jour dygnet runt. : )) Jag får ju aldrig nog av mina syskon barn för dom är ju så himla fina o söta!
Faster Mia

Anonym sa...

nice!

Catta sa...

Så duktig du är! Jag kan inte säga annat. Du vet att det finns många som kan ställa upp (med glädje) och avlasta, men du bestämmer dig för att gå ut- med alla tre! För varav en av dom (i bästa fall) du kan förklara att vi är på väg ut, vänta bara lite alla måste få sina kläder. Wow, hoppas jag någon gång blir lika bra mamma som du.
Kram C

Lisse sa...

Det handlar bara om att kunna stänga av öronen, något som jag behärskar till fulländning enligt sambon ;-)