onsdag 16 juli 2008

Loppis



Idag har vi sålt våra pinaler på loppisen. Det var riktigt roligt. Självklart var bebisen med som kundmagnet till mitt bord, några höjde på ögonbrynen åt att jag var på loppis med en så liten bebis, hon fyller tre månader imorgon, men ni som har läst min blogg ett tag vetr ju att hon har varit med på äventyr förr. Precis som vanligt skötte hon sig exemplariskt. Himmel vilket väluppfostrat barn jag har :-).


Det svåraste med att vara loppisförsäljare var att inte köpa hem lika mycket grejer som jag sålde. Jag köpte bara en sak, och det var till det enda skåpet hemma hos mig som inte är fullt, nämligen smyckesskåpet. Jag hittade ett vackert "diamanthalsband" som kostade hela 5 kronor. Det kan man kalla fynd!


Min egen försäljning gick precis jämt upp om man räknar in lunch, glass och hyra av loppisbord som omkostnader. Jag sålde faktiskt mer än jag hade trott, men inte de sakerna som jag hade trott skulle bli sålda. En hårdrocksrock av skinn och en megapraktiskt strandstol förblev osålda medan böcker gick riktigt bra att sälja. Jag sålde faktiskt en tapetrulle också!


Hur som helst gav dagen mersmak, så ni kommer säkert att se mig på fler loppisar, speciellt nu när allt är packat och förberett!

Inga kommentarer: